tisdag 8 mars 2011

Tröja av stor tröja

Elias iförd tröja som jag sytt av en vuxen tröja som inte användes, byxor av en gammal tunika i tunt denimtyg! Herregud vad jag krånglade för att få till knäppningen på tröjan...Jag och sprättaren hade sprättfest halva kvällen. Men tillslut fick jag till det. Så här i efterhand har jag kommit på säkert 5 sätt som hade gjort proceduren enklare. Får ta det nästa gång jag ska sy ngt med farfarsknäppning! Då kan jag ju dela med mig av detta om det gick bra :-)

F.d tunika som jag aldrig använde...Brun mudd från Ohlssons tyger

 Tröjan tillsammans med muddisbrallorna jag sydde av luvtröjan (finns i tidigare inlägg)

2 kommentarer:

  1. å så snygg bloggen blev och satan så duktig du är!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Måste bara fråga ifall du ger ut ditt mönster på muddbyxorna.. vill så gärna sy sådana byxor till mina flickor men kan utan framgång hitta något mönster på sådana här på internet som måste kosta pengar.. Förstår självklart ifall du inte vill ge ut ditt mönster..

    Tack på förhand i alla fall. kram kram

    SvaraRadera