tisdag 8 mars 2011

Brunt Molntyg från Ohlssons = Skit tyg!

Ibland är det lätt att vara efterklok. När man ska sy kläder är väl lektion ett att tvätta tyget först. Speciellt jersey. Det kan krympa, tappa färg osv. I vissa lägen glömmer man, och i andra lägen blir man så ivrig att man helt enkelt struntar i det. När jag sydde jackan på bilden nedan, struntade helt enkelt i lektion ett. Jag var så jäkla ivrig att jag sydde innan tvätt.

Min son blev ju skitsnygg i sin nya jacka, så här långt var det frid och fröjd!
Vid ett senare tillfälle skulle jag sy en tröja till gossen. Nu var jag inte lika ivrig längre och bestämde mig för att faktist tvätta tyget som fanns kvar innan jag sydde upp tröjan. Vad händer?!! Tvättmaskinen klar, jag plockar ut tyget som knappt är brunt längre. Nu var det blek brun-grått. Så sjukt dåligt!!! Jag tog en bild på förödelsen, men kameran gör det inte riktigt rättvist. Det är VÄRRE i verkligheten. Mycket värre! Jag har inte orkat klaga hos Ohlssons, köpte ju bara en meter. Men höjer ändå en varningens finger till er andra. Det blå molntyget från samma försäljare var dock mycket bättre. Det har hållt färgen fint!

Tvättat VS otvättat

Det tråkiga är ju att jag inte vågar tvätta sonens jacka nu, den kommer ju att bli hur ful som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar