torsdag 10 mars 2011

retro barnjacka till skrutten



Jag är så sjukt nöjd med den här jackan! Ni kan aldrig gissa vad jag betalade för tyget, som förövrigt varit en gardinkappa. FEM KRONOR! jupp, det är sant! Ibland har man tur när man går på loppis! Det svarta Flecetyget inuti är från Ohlssons tyger. Mönster till jackan, ottobre! Jag har inte hunnit fixa knäppningen än, men tror jag ska ha lite större svarta knappar?!
Nu ska jag rusa, min lilla gosse far runt och vrålar i gåstolen och av lukten att dömma är det bajsalarmet som gått. Härliga tider?!

2 kommentarer:

  1. gud vilken snygg jacka!
    undrar om du har ork och lust att sy en likadan till min son?? i stl 80? pris? :)

    tacksam för svar!

    med vänlig hälsning,
    seline

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jättefin jacka verkligen!
    Vilket nummer av ottobre var denna jacka med?Var den svår? Vill gärna sy en sådan åt sonen nu till hösten =)
    Mvh Sandra

    SvaraRadera